Jak probíhá prodej Vaší nemovitosti od A do Z?

Pokud nám svěříte do prodeje Vaši nemovitost, uděláme vše, abychom ji prodali v co nejkratším čase za nejvyšší možnou částku adekvátní Vaší nemovitosti.

Prvním krokem je prohlédnout si Vaši nemovitost osobně. Potřebujeme se seznámit s jejím vizuálním, právním a stavebně-technickým stavem a s širšími souvislostmi. Proto nejprve sjednáváme osobní schůzku. Poté probereme Vaše představy o ceně a celkovém průběhu prodeje i o jeho době trvání. Čím více informací o nemovitosti víme, tím lepší práci můžeme odvést. Následně, po důkladných průzkumech, v kanceláři stanovíme cenu, která by měla odpovídat Vaší představě, ale i reálné podobě trhu.

Jak takové naceňování probíhá? Provádíme výše zmiňovaný průzkum trhu. Projdeme si podobné nabídky v dané lokalitě a také používáme tzv. cenové mapy. Zohledníme podobné prodané nemovitosti, srovnatelné nabídky, benefity Vaší nemovitosti.  Zamyslíme se také nad tím, co jsou klíčové výhody, popř. vady a pro koho by mohla být nemovitost zajímavá. Důležité je cenu nastavit reálně. Pokud by se stalo, že by nemovitost byla v naší nabídce příliš dlouho, možná právě z důvodu vysoké ceny a museli bychom po nějaké době zlevňovat, neuvrhlo by to Vaši nemovitost do příznivého světla. Budí to dojem, že je na nemovitosti „něco špatně“ nebo má např. nějaké skryté vady apod. Vždy stanovujeme meze, v jakých se bude prodejnost pohybovat a poté, podle dalších okolností klienta, hledáme optimální "startovací cenu". 

Když je cena odsouhlasená, můžeme přejít k dalšímu kroku, kterým je uzavření zprostředkovatelské smlouvy a příprava pro prodej nemovitosti - sbírání a analyzování podkladů, focení nemovitosti, zaměřování, vytvoření prezentací, marketingu a další činnosti. Před každým focením probíhá tzv. Home Staging o němž bude další článek na našem blogu. Po focení, které pro nás zajišťuje profesionální fotograf, nám fotografie zpracuje dle našich a klientových představ a vybereme ty nejlepší, které následně přidáme do prezentací a marketingu pro další využití při prodeji a inzerci.

Samotná tvorba inzerátu a prezentací je velmi důležitá, až stěžejní. Nikdy neuvádíme klamavé informace. Je důležité vše správně a precizně připravit a uvést všechny hlavní aspekty. Další informace se již může zájemce dozvědět při osobní prohlídce nemovitosti. Podstatné je vzbudit zájem až zvědavost, která „donutí“ zájemce na inzerát „kliknout“ a dozvědět se více. Zájemce o nemovitost hledá hlavně očima. Inzerát musí na první pohled zaujmout. Proto je na fotografie kladen opravdu velký důraz, zároveň však musí odpovídat skutečnosti, aby klient nebyl po prohlídce zklamán.

Když je inzerát precizně zpracovaný a připravený, marketing odvedl všechny přípravné práce, můžeme nemovitost „vypustit do světa“ pomocí našich realitních programů a marketérů. Kde všude můžete naše nemovitosti v nabídce nalézt? Inzerujeme na různých osvědčených realitních serverech, zejména na sociálních sítích, kde může nemovitost oslovit i klienty, kteří by ji na inzertních stránkách sami cíleně nehledali. O tom už ale bude samostatný článek příště. Zároveň zajistíme po exportech párování s našimi poptávkami a v tu chvíli již můžeme nemovitost nabídnout klientům z naší databáze. Dále dle marketingového plánu připravujeme např. cedule na nemovitost, letáky, billboardy, weby, někdy polepy autobusů v daném místě u vybraných projektů atd. Okamžikem spuštění prodeje to ale nekončí. Zakázka prochází různými etapami a kampaněmi, u nichž se zohledňuje zpětná vazba z trhu a zájem o nemovitost. Porovnáváme statistiky, měříme sledovanost a analyzujeme zpětné vazby z prohlídek.

Jakmile získáme první zájemce, domlouváme si osobní prohlídku na dané nemovitosti. Náš makléř si připraví veškeré podklady, které jsou nezbytné k zodpovězení klientových dotazů a prezentaci nemovitosti, aby si i po prohlídce klient mohl projít informace, které ho zajímají. Prohlídka probíhá v přátelském duchu. Na nikoho netlačíme, ani pokoutně nemanipulujeme. Jde nám o kvalitní představení nemovitosti a možnosti jejího financování. Dále již záleží na klientovi samotném, jak se rozhodne. Klademe důraz na férovost a solidní jednání. 

Naším heslem je „bezstarostný prodej nemovitosti“ a tím se také řídíme.

Pokud klient projeví o nemovitost zájem, doložíme mu poslední podklady potřebné k nákupu nemovitosti a domluvíme termín podpisu tzv. rezervační smlouvy. Po jejím podpisu se nabídka stáhne z webových stránek, sociálních sítí a dalších prodejních kanálů a kupující zaplatí rezervační poplatek, který je u nás VŽDY součástí prezentované ceny. Po připsání peněz na náš účet se začne připravovat financování kupované nemovitosti a příprava smluvní dokumentace. Pokud se řeší hypotéka, proces je samozřejmě delší, ale pokud má klient připravené peníze v hotovosti, může se plynule přejít k podpisu kupní smlouvy. Právní poradenství a přípravu smluv pro nás zajišťuje JUDr. Jiří Pavlík (https://www.kralik-pavlik.cz) renomovaná advokátní kancelář s letitou praxí v Hradci Králové. V ceně nemovitosti vždy nabízíme advokátní úschovu. V případě zájmu může klient zvolit nadstandard - úschovu bankovní nebo notářskou. Po podpisu kupní smlouvy se doplatí zbytek kupní ceny a kupní smlouva putuje na katastr nemovitostí, kde přepis nemovitosti pečlivě sledujeme. Po přepsání vlastnických práv na příslušném katastrálním úřadě, což trvá zpravidla 21 -30 dní, je nemovitost Vaše. Následně domluvíme předání nemovitosti, klíčů a veškerých nezbytných dokumentů. Sepisujeme předávací protokol, kde je soupis veškerého vybavení, opisujeme stavy energií, procházíme s klientem vše důležité spojené s užíváním nemovitosti a veškeré potřebné následné kroky.

Po celou dobu obchodu a často i po něm klienta transparentně obchodem vedeme, aby vždy věděl, co ho následně čeká a řešíme všechny kroky, které jsou potřeba ke spokojenému prodeji a nákupu nemovitosti. 

Klienti se na nás často obrací i po uskutečněném obchodu s dalšími přáními. Například s dalším pronájmem nemovitosti nebo případnými obchody svých přátel a rodiny, což je pro nás velmi potěšující a my si této důvěry nesmírně vážíme.